مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

وات ساپ ام فعاله...


سلام.

اولی: وات ساپ ام فعال نیست!! چیکار کنم؟؟

دومی: باید تاریخ گوشی تو تنظیم کنی

اولی: جدا

سومی: وات ساپ رو گوشی من هم نصب میشه؟؟؟

اولی....                   سومی.....             دومی....              


اینها دیالوگ هایی برای یک فیلم سینمایی شمال تهرانی نیست! اینها حرف های همین محفل ها و دوستان  و عزیزان خودمان است. تا همین چند سال پیش تر ها اینترنت و فضای مجازی , خیلی دور دست تر و گران تر و نایاب تر بود. و اون روزها فقط بعضی دانشجو ها برای تحقیق های اجباری، مجبور به استفاده  میشدن! و احتمالا خودشان هم بلد نبودند  و به قول معروف ، می دادن کافی نت برایشان تحقیقی n صفحه ای در بیاورند و با تلخ و شیرازه ای حساب کنند. بعد ایشان هم خوانده یا نخوانده تحویل استاد بدهند... تا شاید کسب نمره ای بشود....!!!

 ادامه ی نوشته در ادامه مطلب

اما گذشت آن روزگارها ، عصر ارتباطات به ما هم رسیده ، این روزه ها اینترنت پر سرعت در شهرک ما هم رو به رواج است ، با نوازشی بر صورت لطیف موبایلمان وارد  اینترنت می شویم و صفخات وب را در می نوردیم...اصلا داریم کم کم اینترنت را بر تلویزیون ترجیح می دهیم!!! یا حداقل از هر دو با هم استفاده می کنیم ( نکته ی سبک زندگی: اگر تا چندی پیش در مورد فلان سریال با خانواده حرف می زدیم , تلویزیون رو هم نگاه می کردیم. الان می تونیم سریال رو ببینینم و حرفمون رو همون لحظه در فضای مجازی انتشار دهیم.. و نیازی نیست با خانواده هم حرف بزنیم) 

اگه دیگه حال نداریم به دیدار دوستان مان برویم و وقت بگذاریم . در فضای مجازی و وات ساپ و وایبر و فیسبوک و گوگل پلاس و ... به دنبال دوستانمان می گردیم و دوستان بیشتری در فضای مجازی پیدا می کنیم  و مجازی با هم دوست می شویم.. و حتی با کسانی که نمی شناسیم دوست میشویم.. و همه می دانیم شاید انسان ها در فضای مجازی  همان نام و آدرس را داشته باشد ولی با همان انسان حقیقی خیلی متفاوت است..

و اگر اول کارمان باشد گاهی چنان غرق می شویم که زمان و مکان فراموشمان می شود(اعتیاد به اینترنت) . وگاهی به دنبال یافتن هویت خویشتن در فضای مجازی می گردیم و نام خودمان را در گوگل سرچ می کنیم..که ببینیم واقعا کی هستیم؟؟؟و گاهی برای اینکه احساس مطلع بودن کنیم به سایت های خبری متفاوت سر میزنیم. و گاهی به دنبال پُز های روشنفکری  و ...  می گردیم. و در حد ابتذال دنبال عکس فوتبالیست ها و بازیگران و ... می گردیم.  و جدیدا تنها کاری که ما نمی کنیم تحقیق و پژوهش علمی است.!!!

بگذریم خلاصه مطلب اگر شورای شهرک هنوز نتوانسته شهرک را به شهر تبدیل کند. پست بانک توانسته ما را به شهری مجازی وارد کند .  و ما هم کم کم بشویم انسان های مجازی ، ارتباط های مجازی ... در شهری شلوغ و انسان های مختلف با نظرات و عقاید مختلف. و گاها و حتما برنامه  ریزی فرهنگی دشمن روی این فضا و احتمالا غفلت ما از این فضا و اینکه وظیفه ی ما چیست؟ حضور یا عدم حضور؟ حضور با کدام ویژگی ها و شاخص ها؟  عدم حضور با کدام منطق و دلیل؟ 

 و این دغدغه ی امروز و فردای ماست!!!

نوشته ی "تیرداد"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد