مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

در این هیات فقط چای ایرانی مصرف می شود

واحد رسانه ای طیار:

در این هیات فقط چای ایرانی مصرف می شود

همچون سال های گذشته مراسم زیارت عاشورا و هیات خانگی(روضه چای) در ایام محرم و صفر در منازل اهالی شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) برگزار می گردد.


بن جعفر

نظرات 1 + ارسال نظر
خبرنگار چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 08:19 http://deztimes.ir

سقاخانه شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) میزبان عزاداران حسینی
با فرارسیدن ایام حزن و اندوه محرم، سقاخانه شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) برپا و میزبان عاشقان و عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) شد.
دزتایمز / یکی از آداب و رسوم مردم شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) برپایی سقاخانه در منازل است که این کار را برای ماه محرم انجام می دهند.
با آمدن محرم همه جای شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) ، شور و عشق به حسین است و این شور در دل کودکان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و پدران و مادران به خوبی موج می زند؛ محرم همان ماهی است که اگر چه مردم در عزای حسین می نشینند اما عشق به حسین و لبیک به ندای او چیزی است که غم شهادت را از دل می برد و همه این عزاداری ها و مرثیه سرایی ها برای حفظ ارزش هایی است که حسین (ع) به خاطر آن قیام کرد.
مردم شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) بر اساس یک سنت دیرینه با سیاهپوش نمودن منازل خود و گذاشتن منبر و چراغانی نمودن منابر به شکل بسیار زیبایی، هر شب پذیرای گروه های بسیاری از همشهریان اهل فامیل و اهالی محل و حتی غریبه ها می باشند!
با آغاز ماه محرم بسیاری از کودکان نوجوانان شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) ، تکیه ای از درب منزل خود را با پارچه های سبز و سیاه، لباس عزا پوشانده و آن را به تکیه ای برای عزاداری و سوگواری سید الشهدا(ع) تبدیل می کنند.
همه به عشق حسین و کربلا به عزاداری و مرثیه سرایی می پردازند و با گذر از کوچه و خیابان های شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) در دهه اول محرم، بوی اسفند و عود ما را به سوی این تکیه گاه ها هدایت می کند.
نصب پرچم های سرخ، سبز و سیاه بر بام خانه ها از دیگر آیین های شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) است.
رسم بر این است که از نخستین شب محرم تا بعد از تاسوعا و عاشورا هر شب از مردم شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) درسقاخانه پذیرایی می شود.
اخبارخودراایمیل فرمایید
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد