مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

اهتمام حضرت امام علی به نماز اول وقت

هنگامى که على علیه السّلام در جنگ صفّین سرگرم نبرد بود، در میان هر دو صف کارزار، مراقب حرکت و وضعیّت خورشید بود (تا ببیند چه وقت به وسط آاسمان مى رسد تا نماز ظهر را بخواند) ابن عبّاس عرض کرد: یا امیرالمؤ منین ، این چه کارى است که مى کنید ؟ حضرت فرمود: منتظر زوال هستم تا نماز بخوانیم . ابن عبّاس گفت : آیا حالا وقت نماز...

جلسه قیام عاشورا...

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار مسجد جامع، جلسات مقطع دبیرستان و بزرگسالان مسجد در روز های یکشنبه در این چند هفته اخیر بحث تاریخ عاشورا رو مورد نظر قرارداده ، با توجه به اهمیت این موضوع  قرار است جلسه به  همراه مطالعه یک کتاب جلو برود،اولین کتابی که در نظر گرفته شده است کتاب "هفت شهر عشق" نوشته ی مهدی خدامیان ارانی می باشد که برای دانلود در سایت قرار گرفته است.

دانلود


مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)

نویسنده کتاب:مهدی خدامیان ارانی

مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)

میلاد رسول اعظم(ص)


به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار، به مناسبت میلاد پیامبر و امام جعفر صادق(ع) شب یکشنبه 29 دی 1392 مراسم جشن با سخنرانی کوتاه حجت الاسلام و المسلمین اسدی امام جماعت مسجد و مولودی خوانی برگزار شد.


مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)


ادامه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

مستند..محرم..

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار، مستند آیینی که به تاریخ محرم شهرک می پردازد، در فاز آخر و در مرحله ی تدوین و صدا گذاری نهایی می باشد. به گفته این گروه مستند سازی این مستند در ایام فاطمیه امسال اکران عمومی خواهد شد.

همچنین اگر یک "نام" مناسب برای مستند در نظر دارید میتوانید از طریق بخش "نظرات" همین پست یا از طریق رایانامه واحد رسانه ای به اطلاع برسانید...

mosque.jamee@chmail.ir


شهرک محمد بن جعفر طیار


شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)


شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)


شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)

شهید سید رحمان غفاری

بسم رب الشهدا

میخواهیم خاطره ای از یکی دیگر از شیر دلان و سنگر سازان بی سنگر را برای شما بیان کنیم .

این خاطره از زبان همسر شهید سید رحمن غفاری است به گفته ی همسر شهید در آخرین روز که روز موعود این شهید والامقام بود و می خواست راهی جبهه شود.  که شهید بعد از چند مدت به خانه برگشت و فرزندان را برای آخرین بار از ته دل و عاشقانه بوسید ، فرزندان او کوچک بودند یکی 6ساله و یکی 4ساله و دیگری 1ساله بود. آنها نمی دانستند که این بوسه ی خداحافظی با بابایشان می باشد شهید چند بار این کار را کرد ، گویی نمی توانست آنها را ترک کند ، او با دلی مملو از عشق به کربلا بازگشت و می دانست که دیگر من و فرزندانم را نمی بیند. بعد از مدتی خبر پیوستن او به راه حق و رسیدن او به عشق را برایمان آوردند . من ماندم و سه دختر کوچک و عکسی از پدر شهیدشان بر دیوار خانه .

ای شهید که خون تو کفنِ رنگین است         خانه در سوگ تو ماتم زده و غمگین است

ارادت بزرگان به حضرت محمد بن جعفر طیار(ع)


بیوگرافی:

علامه ی فقید حاج شیخ عباس مخبر دزفولی در سال1347 هجری قمری در خانواده ای روحانی و در منطقه ای که اغلب ساکنانش اهل علم بودند به دنیا آمد. پدرش مرحوم ملا غلامعلی مخبر دزفولی، از ذاکرین مخلص و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بود. خود علاوه بر این که در دزفول از واعظان خوب زمان خودش، محسوب می شد، در سرودن مراثی اهل بیت علیهم السلام نیز ید طولائی داشت و بیش از نود سال عمر کرد. او همیشه بعد از اتمام فرائض آشکارا، رژیم شاهی را لعن می کرد.

 

خصوصیات اخلاقی:

اخلاق و تواضع فوق العاده ی ایشان زبانزد بود. از کارهایی که بوی زبانزد بود. از کارهایی که بوی ریا می داد به شدت احتراز می نمود. در پیش پای همه بر می خواست و جلوتر از کسی راه نمی رفت. به سادات فوق العاده احترام می گذاشت و همیشه سفارش آن ها را می نمود. علاقه ی وی به اهل بیت(ع) بویژه حضرت فاطمه ی زهراء (س) قابل توصیف نبود. روزهای عاشورا چیزی برای اهل خانه ی خود تهیه نمی کرد و با پای برهنه در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می نمود. توفیق زیارت بقاع متبرکه دزفول را از دست نمی داد و چندین بار با پای  پیاده به زیارت بقعه ی متبرکه محمد بن جعفر طیار در هشت کیلومتری دزفول مشرف شدند.

  

ادامه مطلب ...

نمایش ام ابیها

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی طیار با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه گروه نمایش کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه مقاومت بسیج شهرک در نظر دارد همچون سال گذشته نمایش میدانی "ام ابیها" را به اجرا برساند خبرها حاکی از تغییراتی در نمایشنامه نسبت به سال گذشته می باشد و احتمالا در روزهای نزدیک و در پایان امتحانات دانش آموزان و دانشحویان تمرینات این نمایش هنری آغاز خواهد شد.



مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)



مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)



مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)


مربی شهید....


منبع:تابناک


«غلامعلی» از بیستم شهریور ۱۳۴۲ تا اول آبان ماه ۱۳۶۵ مهمان این جهان شد تا به ما درس ایمان بدهد.


به گزارش «تابناک»، او که در خانواده‌ای متمکن تربیت یافته بود، هرگز فریب دنیا و زرق و برق آن را نخورد.
شهید غلامعلی مهران‌زاده که آخرین مسئولیت وی، مسئول فنی اطلاعات قرارگاه قدس سپاه بود، در تاریخ ۱/ ۸/ ۶۵ حین انجام مأموریت مزد تلاش‌های بی‌وقفه خود را در ‌زندگی پر بارش دریافت و به فیض شهادت رسید.
نگاهی به گوشه‌هایی از زندگی افتخارآفرین او، رهتوشه این روزهای ماست که سخت به آن اخلاق و ایثار نیازمندیم.

فرزند مسجد بود

در میان خانواده ما عشق و محبت اهل بیت ‌زیاد است، همه بستگان و پدر و جد ما نام اهل بیت دارند، زمانی که خدا به من یک پسر داد، نام تنها پسرم را غلامعلی گذاشتم تا در راه علی و اولاد علی (ع) باشد.

غلامعلی از‌‌ همان نوجوانی با مساجد و جلسات قرآن انس داشت و هر گاه از جبهه می‌آمد به مسجـد می‌رفت و به مسجد محل خودمان هم بسنده نمی‌کرد و می‌گفت: دوست دارم با مساجد ارتباط بیشتر داشته باشم و بتوانم کمکی بکنم.

اوایل سال ۱۳۵۷ بنا به توصیه شهید غلامعلی آهوزاده که از مسئولین جلسه قرآن مسجد محل بود، ایشان برای تشکیل و راه‌اندازی جلسه قرآن به روستای محمد بن جعفر طیار (ع) می‌رفت و هر روز مسافت بین شهر و روستا را می‌پیمود و با همت خود موفق به راه‌اندازی‌ این جلسه شد.   ادامه مطلب ...

اقتصاد دانش بنیان..

سایت رهبر معظم انقلاب کلیپی تحت عنوان"اقتصاد دانش بنیان"  را جهت دانلود قرار داد: