مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

محفل انس با امام زمان(عج) + تصاویر

به گزارش کانون فرهنگی هنری طیار، مراسم هفتگی محفل انس با امام زمان(عج) ،مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) به شرح زیر است:
پنجشنبه ها(بعد از نماز عشاء):
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اسدی-سلسله مباحث مهدویت

جمعه ها(یک ساعت قبل از اذان مغرب):
ختم صلوت-سلامتی امام زمان(عج)


http://s4.picofile.com/file/8172036768/IMG_8979.jpg

مسجد جامع-محمد بن جعفر طیار(ع)

مسجد جامع-محمد بن جعفر طیار(ع)

مسجد جامع-محمد بن جعفر طیار(ع)

پرونده‌ی «اردوی جهادی»

فرازهای برگزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جهادگران بسیج سازندگی‌ در سال ۱۳۸۹ را به مناسبت انتشار پرونده‌ی «اردوی جهادی» از سری مجموعه‌های سبک زندگی را مرور می‌کند.







* روحیه خدمتگزاری؛ موتور جامعه عزت‌مند
نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه‌ی معنوی را از خدا بخواهید. و این را بدانید که هر جامعه‌ای و هر کشوری از یک چنین سرمایه‌ی عظیمی و ذی‌قیمتی برخوردار باشد، بدون هیچ تردیدی خواهد توانست به برترین قله‌های عزت و عظمت دست پیدا کند. و این سرنوشت قطعیِ جامعه‌ی شما و ملت شماست. عامل آن هم، موتور محرکِ آن هم، همین روحیه‌ای است که شما دارید.

* بسیج سازندگی را خود جوانها شروع کردند...
این کار، اول از خود جوانها شروع شد؛ خود جوانهای دانشجو و دانش‌آموز در بخشهای مختلف، این حرکت را شروع کردند؛ در سال ۷۹ گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه‌ی جوانان کشور داده شود. یعنی این یک حرکت خودجوش مردمی است؛ درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب. جهاد سازندگی هم همین جور بود؛ اول، خود جوانها شروع کردند، خودشان رفتند توی روستاها مشغول خدمتگزاری شدند در آن اوضاع بسیار دشوار و پیچیده. این حرکت، امام بزرگوار را به فرمان جهاد سازندگی تشویق کرد. کار مردم، الهام‌بخشِ اقدام مدیران و مسئولان است.

* ستون‌های اصلی حرکت جهادی
عشق و ایمان، بصیرت و همت؛ اینها ستونهای اصلی است. عشق و ایمان. انسانی که ایمان ندارد، محوری برای حرکت خود نمیتواند تصویر کند. انسانی که از احساس عاشقانه و عمیق قلبی برخوردار نیست، نمیتواند این حرکت را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانی که همت ندارد، به کارهای کوچک، به فرازهای محدود اکتفاء میکند؛ چشم به برترین قله‌ها نمیدوزد. انسانی که بصیرت ندارد، راه را عوضی میرود؛ اگر عشق و ایمانی هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف میکند، کجراهه میرود. عشق و ایمان، همت و بصیرت؛ اینها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ی ما داد؛ لذا انقلاب شد همان شجره‌ی طیبه‌ای که در قرآن از آن نام برده شده است: «أ لم تر کیف ضرب اللَّه مثلا کلمة طیّبة کشجرة طیّبة»...
یک روز نیازِ حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمانهاست، یک روز نیازِ به خدمتگزاری است؛ در همه‌ی این شرائط، میوه‌های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته میشود. این حرکتِ انقلاب است.

* فواید اردوهای هجرت
این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره‌ی زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند میشوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ی قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق میدهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت میکنید. این خدمت‌رسانی است؛ خدمت‌رسانی مادی و خدمت‌رسانی معنوی. از این مهمتر، خدمتی است که شما به خودتان میکنید؛ استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید؛ به بالقوه‌هائی که در وجود شما هست، فعلیت میبخشید؛ تجربه پیدا میکنید؛ با زندگی مردم آشنا میشوید؛ این حصارهای طبقاتی شکسته میشود؛ واقعیتهای زندگی را لمس میکنید؛ در خودتان شعف و بهجت خدمت‌رسانی را احساس میکنید و این احساس را در وجود خودتان زنده میکنید. کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمیشود…جوانی که این لذت را در وجود خودش کشف کرد، از خدمت خسته نمیشود؛ این هم فایده‌ی دوم که فایده‌ی بسیار بزرگی است.
فایده‌ی سوم این است که شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتی شما در یک محیطی حاضر میشوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار میشوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام میگیرد و شما میشوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا»؛ شما دلها را زنده میکنید؛ فایده‌ی بزرگی است. فوائد فراوانی در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید.
 
* قدر اردوهای هجرت را بدانید
بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست‌اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند. سال تحصیلی، درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصدِ رسیدن به قله‌های علمی را پیدا کنید. در دوره‌ی فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با این حرکت زیبا و باشکوهِ خدمت به مردم غنی کنید. ۱۳۸۹/۰۶/۳۱

اردوی شجره طیبه صالحین

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار، اردوی تربیتی و تفریحی حلقات جوانان شجره طیبه صالحین پایگاه مقاومت بسیج برگزار گردید.


محمد بن جعفر طیار(ع)


به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی اردوی 48 ساعته اعضای جلسات مساجد ، مربیان و اعضای سازماندهی شجره صالحین در روستای بیشه بزان- شهیون برگزار شد. در این اردوی تربیتی و تفریحی برنامه های پیاده روی، کوه نوردی،بازدید از دریاچه ی سد دز، مسابقات فوتبال و بدمینتون، مسابقه حفط قرآن و ..اجرا شد. همچنین جلسات مختلف تربیتی، با موضوعات قرآن، ولایت فقیه، شادی در اسلام و پرسش و پاسخ تشکیل شد که به علت برگزاری جلسات در فضای اردویی بسیار مورد توجه قرار گرفت.


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)

حماسه حضور+ تصاویر

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار، راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) برگزار گردید.


محمد بن جعفر طیار(ع)



راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ، سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور اقشار مردم شهید پرور و بصیر شهرک محمد بن جعفرطیار(ع) از مسجد جامع محمد بن جعفر طیار(ع) آغاز شد.مردم با سر دادن شعارهای انقلابی و تجدید عهد با آرمان های انقلاب اسلامی ، مسیر خیابان شهدا تا سالن فرهنگی ورزشی صالحین ولایت را طی نمودند.


محمد بن جعفر طیار(ع)


و در مراسم اختتامیه ی راهپیمایی، در سالن فرهنگی ورزشی صالحین ولایت قطعنامه ی 22 بهمن ماه قرائت شد. همچنین در ادامه کیمته ورزشهای رزمی محمد بن جعفر طیار(ع) به اجرای حرکات نمایشی پرداختند،که بسیار مورد تشویق حضار قرار گرفتند.در پایان اسامی شرکت کنندگان مسابقات دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)

برندگان مسابقه پیامکی "فجر انقلاب"

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگ هنری طیار، مسابقه پیامکی فجر انقلاب با دریافت بیش از 300 پیامک از سراسر کشور برگزار گردید.که 241 نفر از شرکت کنندگان پاسخ صحیح را ارسال کرده بودند. که با انجام قرعه کشی،اسامی برندگان به شرح زیر می باشد:


1- ایمان  بادفر

2- مجید صوفی

3-خانم کرد

4-مهیار نصر الهی

5-حسین پور رحیمی


http://www.neyrizpress.com/images/93/ordibehesht/sms.png





گلبانگ الله اکبر بر آسمان محمد بن جعفر طیار (ع)

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار،گلبانگ تکبیر و فریاد الله اکبر به یاد تکبیرهای سال 57 شامگاه 21 بهمن(شب 22 بهمن) ساعت 21 در مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.

 شب 22 بهمن یادآور سردادن بانگ تکبیر ملت فداکار و همیشه در صحنه ایران است که برای شکستن کودتای ننگین ستمشاهی در خیابان ها  و پشت بام ها حضور یافته و با سر دادن ندای الله اکبر، توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند و به برکت این شعار اسلام عزیز، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. به مین جهت به پاس قدردانی از حماسه آفرینی و حضور در صحنه ملت ایران اسلامی و بیاد آن روزهای خاطره انگیز و حماسه ساز، از مردم فهیم شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) بار دیگر با گلبانگ تکبیر لرزه بر اندام شیطان بزرگ آمریکا و همدستان آن انداختند و برای ادامه راه حضرت امام(ره) و شهیدان عزیز تاکید نمودند.



خاک بر سر هوا +تصاویر

آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار، سالهاست از مشکلات استانهای غربی کشور، به ویژه خوزستان به شمار می رود. پدیده ریزگردها تاکنون از مناظر علوم زیست محیطی، اقتصادی، سیاسی و پزشکی مورد بررسی محققان و صاحبنظران قرار گرفته است. اما آنچه در اینجا به آن می­ پردازیم، تحلیل روانشناختی این پدیده و پیامدهای روحی روانی پدیده آلودگی هوا در جامعه می باشد.


محمد بن جعفر طیار(ع)


سمیه ریاحی خواه، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی با بیان اینکه منابع استرس زا برای انسان را می توان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد اظهار داشت: از منابع استرس زای درونی می توان به کم خوابی، کم اشتهایی، وضعیت روانی و جسمی افراد اشاره کرد و منابع استرس زای بیرونی به آلودگی ها. آلودگی شامل آلودگی هوا، آب و خاک می شوند. آلودگی هوا روی همه افراد چه سالم وچه بیمار اثر دارد و اثر عمده ان کم شدن آستانه تحریک افراد است.

وی افزود: این روزها به قدرکافی درباره آلودگی هوا شنیده اید. هنگام آلودگی هوا ،افراد زودرنج تر، پرخاشگرتر، عصبانی تر و کم تحمل تر می شوند. یعنی با اینکه در گذشته هم این مشکلات را داشته اند اما حالا خیلی زودتر به استرس واکنش و حساسیت نشان می دهند. ارتباطات اجتماعی افراد ضعیف و حتی تمرکزشان کاهش می یابد وهمچنین در آلودگی هوا توجه و تمرکز دانش آموزان کم می شود.
این روان شناس تصریح کرد: یک فرد افسرده همیشه دنیا را غبارآلود می بیند. هنگام آلودگی هوا، دنیا در نظر بیمار افسرده غبارآلودتر و قدرت تصمیم گیری او ضعیف تر می شود و احساس بی حوصلگی وخستگی می کند. درافراد مضطرب نیز نگرانی نسبت به آینده تشدید می شود و بعضی علایم جسمی مانند تپش قلب به طور شدیدتری بروز می کند. مبتلایان به وسواس هم به احتمال زیاد، نگرانی های زیادی پیدا خواهند کرد. چنین افرادی که همیشه به جسم خود توجه ویژه ای دارند، درشرایط الودگی هوا دائما فکر می کنند که بیمار شده اند، و همین احساس سبب تشدید بیماری وسواس در انها می شود.




محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)