مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

خاک بر سر هوا +تصاویر

آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار، سالهاست از مشکلات استانهای غربی کشور، به ویژه خوزستان به شمار می رود. پدیده ریزگردها تاکنون از مناظر علوم زیست محیطی، اقتصادی، سیاسی و پزشکی مورد بررسی محققان و صاحبنظران قرار گرفته است. اما آنچه در اینجا به آن می­ پردازیم، تحلیل روانشناختی این پدیده و پیامدهای روحی روانی پدیده آلودگی هوا در جامعه می باشد.


محمد بن جعفر طیار(ع)


سمیه ریاحی خواه، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی با بیان اینکه منابع استرس زا برای انسان را می توان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد اظهار داشت: از منابع استرس زای درونی می توان به کم خوابی، کم اشتهایی، وضعیت روانی و جسمی افراد اشاره کرد و منابع استرس زای بیرونی به آلودگی ها. آلودگی شامل آلودگی هوا، آب و خاک می شوند. آلودگی هوا روی همه افراد چه سالم وچه بیمار اثر دارد و اثر عمده ان کم شدن آستانه تحریک افراد است.

وی افزود: این روزها به قدرکافی درباره آلودگی هوا شنیده اید. هنگام آلودگی هوا ،افراد زودرنج تر، پرخاشگرتر، عصبانی تر و کم تحمل تر می شوند. یعنی با اینکه در گذشته هم این مشکلات را داشته اند اما حالا خیلی زودتر به استرس واکنش و حساسیت نشان می دهند. ارتباطات اجتماعی افراد ضعیف و حتی تمرکزشان کاهش می یابد وهمچنین در آلودگی هوا توجه و تمرکز دانش آموزان کم می شود.
این روان شناس تصریح کرد: یک فرد افسرده همیشه دنیا را غبارآلود می بیند. هنگام آلودگی هوا، دنیا در نظر بیمار افسرده غبارآلودتر و قدرت تصمیم گیری او ضعیف تر می شود و احساس بی حوصلگی وخستگی می کند. درافراد مضطرب نیز نگرانی نسبت به آینده تشدید می شود و بعضی علایم جسمی مانند تپش قلب به طور شدیدتری بروز می کند. مبتلایان به وسواس هم به احتمال زیاد، نگرانی های زیادی پیدا خواهند کرد. چنین افرادی که همیشه به جسم خود توجه ویژه ای دارند، درشرایط الودگی هوا دائما فکر می کنند که بیمار شده اند، و همین احساس سبب تشدید بیماری وسواس در انها می شود.




محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)

نظرات 1 + ارسال نظر
احمدی سه‌شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 16:33 http://komakbearus.persianblog.ir/

سلام
حالتون خوبه؟
حاضرید در امر خیر ما شرکت کنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد