مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار
مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

مسجد جامع شهرک محمّد بن جعفر طیّار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیّار

گفتگوی صمیمی با دبیر چهارمین شب شعر عاشورایی خیمه گاه آفتاب

یه ساعتی از نماز گذشته ، رفتیم دفتر کانون منتظر الیاس بودیم. الیاس بعد چند دقیقه اومد، مثل همیشه با خنده و شوخی ها خودش داشت حرف های جدی رو می گفت..بعد از گفت و شنود حرفهای اولیه قرار شد آقا الیاس علی خانی به عنوان دبیر چهارمین همایش شعر عاشورایی خیمه  گاه آفتاب به چندسوال ما جواب بده..

محمد بن جعفر طیار(ع)
آنچه در زیر می خوانید خلاصه ای از این گفتگوی صمیمی با ایشان است:
 
وقتی از ایشون پرسیدیم هدفتون  از برگزاری همایش شعر چیه؟
ایشان جواب را به سه دلیل گفتند:1 -اقامه عزای امام حسین(ع) 2-الگوسازی  3-آشتی دادن مردم با شعر
پرسیدیم طبع شعر دراهالی شهرک چطوره؟ 
علیخانی: من در بین جوانان روحیه شعر نویسی بسیار عالی میبینم و طبع شعر خیلی خوبه

محمد بن جعفر طیار(ع)

بعد از مهمانان چهارمین شب شعر عاشورایی پرسیدیم؟
ایشان گفتند فعلا استاد سعید بیابانکی شاعر برجسته ی کشوری و استاد نیسی دعوت شده اند.همچنین همانطوری که چهارمین همایش شب شعر همراه با گرامیداشت استاد قیصر امین پور برگزار میشه. قراره از خانواده و دوستان استاد امین پور نیز جهت حضور در مراسم دعوت به عمل آید. همینطور که میدونید ، فراخوان هم داده ایم که شاعرانی که قصد شعر خوانی در این همایش دارند. شعر هاشون رو برای موسسه خیمه گاه آفتاب بفرستند. انشا الله از شاعران جوان منطقه هم شعر خوانی خواهند داشت.
چرا این دوره با عنوان گرامیداشت استاد امین پور در نظر گرفته شد؟
علیخانی:همینطور که در سوال ابتدایی خدمتتون گفتم یکی از اهداف برگزاری شب شعر الگو سازی برای نسل جوان می باشد. و همینطور که میدونید استاد امین پور به عنوان یکی از شاعران معاصر و انقلابی هستند که به گفته بعضی استاد اشعار آیینی ایشون فصل جدیدی در شعر آیینی رو آغاز کردند.
یه معرفی از استاد بیابانکی داشته باشید؟
علیخانی:استاد سعید بیایانکی از شاعران مطرح کشوری هستند که بیش از ده جلد کتاب در سبک های آیینی ، عاشقانه، عارفانه و طنز دارند. ایشان فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر هستند.

محمد بن جعفر طیار(ع)

سخن آخر؟

وی در اخر سخن خود گفتند که شرکت در مراسم شب شعر مربوط به سلیقه ی افراد بر میگرده.و حضور در این محافل خیلی در روح وروان انسان کمک می کند و ایشان تشکر کردند از نهاد هایی که اعلام همکاری کرده اند .


از دوری تو زمان به جان امده است             بر دوش زمین غمت گران امده است
ای کاش بیایی و بپیچد در شهر                   اقای همه به جمکران آمده است
    الیاس علیخانی


گردآوری و تنظیم: مجتبی زمانی

دعای عرفه- آستانه حضرت محمد بن جعفر طیار(ع)

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) ، در روز نیایش امسال نیز همچون سال های گذشته،دعای عرفه در آستانه متبرکه حضرت محمد بن جعفر طیار(ع) برگزار گردید.


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)

دعای کمیل- با نوای کربلایی مهدی باصداقت

به گزارش واحد رسانه ای کانون فرهنگی هنری طیار مسجد جامع شهرک محمدبن جعفر طیار(ع), همچون هفته های گذشته، پنجشنبه شب مراسم معنوی و ملکوتی دعای پرفیض کمیل با صدای مداح اهل بیت کربلایی مهدی با صداقت در جوار آستان مقدس حضرت محمد بن جعفر طیار(ع) برگزار گردید.


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


محمد بن جعفر طیار(ع)


1393/7/3

برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدا

به مناسب هفته ی دفاع مقدس جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مراسم غباروبی مزار شهدا روز پنجشنبه 3 مهر در گلزار شهدای آستانه متبرکه حضرت محمد بن جعفر طیار(ع) برگزار گردید. که این مراسم نورانی با استقبال پرشور نوجوانان و جوانان جلسات مساجد شهرک و حلقه های شجره طیبه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) صورت گرفت.

محمد بن جعفر طیار(ع)

محمد بن جعفر طیار(ع)

محمد بن جعفر طیار(ع)

محمد بن جعفر طیار(ع)

ادامه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

کانون برتر کشور

http://s5.picofile.com/file/8142429692/IMG_20140918_WA0005.jpg



به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در سومین کنگره ملی نخبگان و برگزیدگان روستا و عشایر کانون های مساجد روستایی کشور که 26 تا 29 شهریور در مشهد مقدس برگزار شد، استان خوزستان حائر دو رتبه برتر در سطح کشور شد.

 

در این کنگره پنج کانون فرهنگی هنری روستایی فعال معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند که عبدالحسین محتوازاده مدیرکانون فرهنگی هنری طیار از روستای محمدبن جعفر شهرستان دزفول به عنوان کانون برگزیده کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

کانون فرهنگی هنری طیار فعالیت های ارزنده ای را در بخش های آموزشی، تبلیغات و فوق برنامه در زمینه های قرآنی، احکام، عقاید، نماز، علمی، پژوهشی، اردویی، ورزشی و... برای گروه های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و مربیان برگزار کرده که با بررسی عملکرد یکساله این کانون توسط دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان و ستاد عالی کانون های مساجد کشور به عنوان کانون روستایی برتر کشوری شناخته شد.

 

همچنین حضور پررنگ کانون های مساجد روستایی استان خوزستان به ویژه در بخش نمایشگاهی ستودنی بود که در این راستا از میان 32 غرفه حاضر در نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد روستایی خوزستان به عنوان یکی از پنج استان برگزیده کشور انتخاب شد.

 

گروه اعزامی از استان خوزستان متشکل از شعرا، نویسندگان، نخبگان علمی، فرهنگی و هنرمندان عرصه مساجد بودند که آثار و دستاوردهای فاخر کانون های فرهنگی هنری خود را شامل صنایع دستی، کتاب، مقالات علمی و فرهنگی، آداب و رسوم و سنت های استان و... در غرفه ای به نمایش گذاشتند.

 

در طی این چند روز بازدید مسئولان کشوری اعم از دبیرستاد عالی کانون های مساجد، معاون روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل ساماندهی امور عشایر کشور و تعدادی دیگر از مسئولان کشور از نمایشگاه بازدید کردند که در این میان از دستاوردهای نمایشگاهی خوزستان استقبال چشم گیری داشتند.

 

همچنین در این دوره هشت کارگروه تخصصی در زمنیه های مختلف تشکیل شد که شرکت کنندگان در این کارگروه ها به تبادل تجربیات و ارائه ایده های برتر و فاخر خود پرداختند و در کنار آن کارگاه های دوره های آموزشی با سخنرانی برخی مسئولان کشوری اعم از حجج اسلام قرائتی، ماندگاری، سرلک و پرفسور کردوانی برگزار شد.

 

در کنار این برنامه های آموزشی برنامه هایی شامل زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و زیارت قبور شهدا، برنامه های فرهنگی و مسابقه و... برای شرکت کنندگان سومین کنگره ملی برگزیدگان روستا و عشایر برگزار شد.

کسب مقام برترین کشوری-خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین براتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارزنده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نقش آنها در تربیت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: در سطح استان کمتر از 900 کانون فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت است که با توجه به سهمیه‌ سال جاری هدفگذاری شده تعداد این کانون‌ها به رقم یک‌هزار خواهد رسید.

وی افزود: از بین این تعداد کانون فعال در سطح استان، 304 کانون متعلق به حوزه روستا و عشایر است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با اشاره به فعالیت‌های مفید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ‌های چند سال اخیر ستاد عالی مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید شده که به مراکز روستایی توجه خوب و ویژه‌ای شود.

براتی ادامه داد: با توجه به اینکه در مناطق روستایی دسترسی به خدمات فرهنگی و اماکن دولتی کمتر است سعی شده از طریق کانون‌های فرهنگی مساجد این خدمات از لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهمترین دستاورد سومین کنگره کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مشهد مقدس، کسب مقام برترین کشوری کانون  طیار از بین 8 هزار کانون شرکت کننده  به سرپرستی عبدالحسین محتوازاده از روستای محمد بن جعفر طیار از توابع دزفول بود.

همچنین غرفه استان خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری  به لحاظ داشتن ایده و خلاقیت نو، به همراه چهار استان دیگر برگزیده شد.

شب خاطره

به مناسب هفته دفاع مقدس برگزار می گردد:


شب خاطره


با حضور رزمندگان، ایثارگران ، آزادگان ، خانواده های شهدا و عموم مردم شهید پرور منطقه


زمان:چهارشنبه 2 مهر  1393 ساعت 20

مکان: مسجد جامع شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)


http://amolshora.ir/wp-content/uploads/2014/09/45731455709841101081.jpg


پایگاه مقاومت بسیج شهرک محمد بن جعفر طیار(ع)

کانون فرهنگی هنری طیار مسجد جامع